photo-1496902526517-c0f2cb8fdb6a
Opgehaald bedrag
of

Ema Rivas Leal, Ailish Lalor and Ida Simonsen zullen tijdens het narratives project het land doortrekken om op zoek te gaan naar verhalen, casus en ervaringen van de groep inburgeraars 2013-2021 waarvoor de overheid geen overgangsregeling wil treffen.

Deze groep loopt het risico om boetes en schulden te krijgen, terwijl de minister van SZW erkent dat het inburgeringssysteem niet adequaat werkt. Dit blijft een abstracte groep voor de overheid. We willen met dit project individuen een stem geven en hun verhaal overbrengen. Een voorbeeld van een verhaal dat Stichting Civic en inmiddels de media heeft bereikt, is dat van Samuel.

De bijdragen worden voornamelijk gebruikt voor openbaar vervoer om op locatie te interviewen en het visualiseren van de eindresultaten.

Voor meer vragen kan je contact opnemen met Michelle ter Meer (info@stichtingcivic.nl).

Over Stichting Civic

Stichting Civic zet zich op verschillende manieren in voor de groep inburgeraars 2013-2021. Recentelijk hebben we een juridische procedure gesteund, een brief gestuurd aan minister Koolmees  (dat heeft geleid tot een motie in de Tweede Kamer), reageerden we op een Kamerdebat en stuurden we een reactie op de consultatie van het wetsvoorstel voor een nieuwe Wet inburgering (binnenkort online). Het Narratives Project is activerende manier om de politiek te bewegen tot een rechtvaardig beleid voor inburgeraars.

Onze contactgegevens zijn als volgt.

Stichting Civic (ANBI)
Vestigingsadres: Bos- en Lommerweg 303-II,
1055 DX Amsterdam (geen bezoekadres)
Postadres: Postbus 15565, 1001 NB, Amsterdam